Mina ringar

Igår var jag i kontakt med företaget som ska göra mina ringar via ebay och frågade om jag kunde trycka köp nu men betala när vi får lön och det gick bra så nu så har de börjat tillverka mina ringar i platina (de använde nickel i sitt vitguld och jag vill inte chansa att ha nickel även om jag inte är känslig) och i min storlek. Längtar sjukt mycket tills jag har dem här hemma så att jag kan få testa dem och kolla på dem hur mycket jag vill. Kommer även att drömma mig bort till den dagen då jag äntligen kommer att få använda varje dag i resten av mitt liv.



Kommentarer
Postat av: Hugo

Hejsan! Jag har följt dina goda råd och beställde även jag ringar från "my-diamond" på ebay (vann budningen 30 min sedan). Tyvärr blev jag ledsen när jag läste att de fortfarande använder nickel i sina ringar. Nu till min fråga, hur mycket extra behövde du betala för att få ringen i platina? Vore väldigt tacksam för svar!

Svar: Grattis!! Vad blev det för någon? Kommer inte ihåg då vi köpte dem för över året.. Men mellan 2500-4000 sek har jag för mig.. Maila dem för jag fick snabba svar och de är jättetrevliga.. Jag frågade dem om det med nickel innan jag köpte mina så jag hade frågat pris på platina innan vi beställde dem.. Vad blev det för någon
Lizette & Daniel

2012-08-22 @ 14:18:52
Postat av: Hugo

Jag länkade till ebay där samma ringar finns (även samma pris). Jag har skickat tre mail till dem men inte fått något svar ännu. Hoppas att det kommer gå bra att byta material. Ville även veta bredden på ringarna, vilket inte angavs online. Tack för hjälpen! :) /Hugo

Postat av: Hugo

Nu har jag fått svar.
Det skulle kosta mig 5700 SEK att byta till Platina, vilket är över min budget :( Nu vet jag inte vad jag ska göra. Kanske beställer en av ringarna i Palladium (vilket var billigare) och "hoppas på det bästa" med den andra. Antar att de inte utsöndrar så mycket nickel, men det känns tråkigt och onödigt att chansa. Tack för hjälpen! Mvh Hugo

Postat av: Hugo

En sista fråga.
Behövde du betala moms och/eller skatt för ringen du beställde?
Sen undrar jag även hur kvalitén var på ringarna/diamanterna? Kan du rekommendera att köpa ringarna från "my diamond"?
Mvh Hugo

Svar: Jättefina ringar!Jag är helt överförtjust i mina och är så glad att jag köpte just dessa. Kvaliten på mina är superbra både ringarna och diamanterna. De har varit väldigt prisvärda då jag fått reda på av en guldsmed att min cemtersten skulle kostat 5000 kr mer bara stenen här i sverige (samma karat och färg m.m.) som jag gav för båda ringarna. Har papper på att de är värda mer än det dubbla av vad jag gav för dem.
Har för mig att Palladium är bra så hade jag varit dig hade jag läst på om det och sen kanske beställt båda i samma material då det annars kan bli färgskillnad på ringarna.
Jag kan inte komma ihåg att jag betalat varken det ena eller andra, vi fick dem budade hem till oss med UPS så de knackade på dörren och ville ha påskrift. =)
Jag personligen rekomenderar dem då jag bara har upplevt possitiva saker med dem.
MVH Lizette
Lizette & Daniel

2012-08-22 @ 23:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0