Florist besök & ledsen

Till att börja med så är jag inte ledsen över floristen eller själva mötet med allt som bestämmdes osv, utan på att förra veckan så sa Calligraphen att de började med tillverkningen av våra kort och att vi borde ha dem i slutet av veckan. Nu har det gått en vecka sedan vi borde ha fått dem utan att vi ens fått höra att de är ev. försenade. Jag klagar inte på Calligraphen just nu utan jag är bara ledsen besviken på att de inte kommit än då vi ställde in oss på att få dem förra veckan.

Som sagt så fick vi (jag och min son) besök idag av min kompis (aka. floristen) Marie. Vi började med att fika med frallor. Gott som bara den. =) Sen pratade vi lite allmänt om bröllopet och sen gick vi på ämnet blommor.
Började med att prata om bordsdekorationerna. Vi vill bara ha murgröna, men vet inte om vi vill ha med tråd eller inte. Men det får Durra vara med och bestämma.
Sen pratade vi om min bukett. Marie kom med många bra tips och vi kollade på olika sorters rosor. Bestämde snabbt mig för en sorts rosor, men har tid på mig att googla runt innan det måste vara bestämmt. Vi bestämmde tärnornas buketter och killarnas corsager. Marie kommer en runda till längre fram när min klänning har kommit.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0